میزان تعامل کاربران با وب سایت
در بخش اول از مقاله بررسی رفتار کاربران در گوگل آنالیتیکس ، به تحلیل رفتار کاربران وب سایت پرداختیم و گفتیم که با مراجعه به زیر منوی Behavior از بخش Audience و سپس کلیک روی گزینه New vs Returning، می توانید به تفکیک شاهد کاربران ثابت و جدید خود باشید.
حالدر این بخش از مقاله بررسی رفتار کاربران در گوگل آنالیتیکس، به بررسی میزان تعامل کاربران با وب سایت می پردازیم.
میزان تعامل کاربران با وب سایت در گوگل آنالیتیکس
برای بررسی میزان تعامل کاربران با وب سایت در گوگل آنالیتیکس باید به قسمت Behavior از منوی Audience مراجعه کرده و سپس روی گزینه Engagement کلیک کنید.
با مراجعه به صفحه مربوط به این گزارش، در بالای صفحه با یک تب (Distribution) به همراه دو گزینه مواجه می شوید که Session Duration به صورت پیش فرض انتخاب شده است.
جدول آماری مربوط به این گزینه در پایین آن به نمایش درآمده است. این جدول شامل ۳ ستون بوده که به ترتیب در ستون اول دسته بندی های مختلفی از نظر طول زمان به ثبت رسیده برای هر سشن قرار گرفته است، در ستون دوم مجموع تعداد سشن ها در هر حالت و در ستون سوم مجموع بازدیدهای ثبت شده برای هر حالت نشان داده شده است.
با کلیک روی گزینه دوم از تب Distribution یعنی گزینه Page Depth، گزارش دیگری در قالب یک جدول به شما نمایش داده می شود که در آن می توانید رفتار تعاملی کاربرانتان را به گونه ای دیگر ارزیابی کنید.
این جدول نیز شامل ۳ ستون است. ستون اول دسته بندی های مختلفی از لحاظ تعداد بازدیدهای ثبت شده برای هر سشن قرار گرفته، ستون دوم تعداد سشن های هر حالت و ستون سوم نیز تعداد بازدیدهای به ثبت رسیده برای هر حالت به نمایش در می آید.
سری مقالات بررسی رفتار کاربران در گوگل آنالیتیکس در اینجا به پایان می رسد؛ اما لازم به ذکر است که این ها گزارش های اولیه ای از رفتار کاربران در گوگل آنالیتیکس را به نمایش می گذارند. یکی از گزینه های اصلی دیگری که در منوی گوگل آنالیتیکس شاهد آن خواهید بود، بخش Behavior است که خود به بخش های کوچک تر دیگری تقسیم می شود و هر کدام از آن ها نیز گزارش های مبسوطی در رابطه با رفتار کاربر از خود به نمایش می گذارد.
در روزهای آتی به گزارش های دیگری از این ابزار تحلیلی و کاربردی گوگل می پردازیم. دیدگاه و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.